Ylinopeudet kuriin!

Suomalaisen yhteiskunnan suurin epäkohta laitetaan sitten vihdoin kuriin. Pientä ylinopeutta ajavia autoilijoita aletaan kytätä, valvoa, huomauttaa ja sakottaa oikein urakalla. Käytäntöön siirrytään syksyllä 2009.

Suomi vajoaa järjestelmällisesti, askel askeleelta kohti totalitarismia. Kukaan ei edes ihmettele, että pääministerimme pitää totalitaristisen Kiinan järjestelmää niin hienona, että länsimaiden tulisi ottaa siitä oppia.

Seuraava askel onkin luultavasti sijoittaa muutama miljoona valvontakameraa ympäri Suomea ja alkaa sakottaa jalankulkijoita ja pyöräilijöitä vastaavista rikkomuksista. Ilman kypärää ajavat pyöräilijät ja suojatietä tai heijastinta käyttämättömät jalankulkijat tulee saada ruotuun.

Rikkomuksen tekijöiltä takavarikoidaan suunnitelmien mukaan kengät kolmeksi kuukaudeksi. Jos kenkiä ei ole, murretaan rikollisen jalkaterät, joka käytäntö ajaa saman asian. Saatujen tietojen mukaan jalkaterien murtamiseen tullaan käyttämään espanjalaisia saappaita.

espanjalaiset-saappaat

Mainokset
Published in: on Touko 5, 2009 at 3:54 pm  Comments (22)  

The URI to TrackBack this entry is: https://octavius1.wordpress.com/2009/05/05/ylinopeudet-kuriin/trackback/

RSS feed for comments on this post.

22 kommenttiaJätä kommentti

  1. Oman havaintoni mukaan hyvin usein ajetaan lievää ylinopeutta eli 80 alueella 88-89.

    Ehkä tuolla poliisin toimenpiteellä on tarkoitus pudottaa nopeuksia lähemmäs nopeusrajoituksia. Käytännössä tämä johtanee siihen, että vakionopeudettomien ja kalibroimattomilla mittareilla ajavien on välttykseen huomatuksilta tai sakoilta ajettava varmuuden vuoksi hieman alle rajoituksen.

    Tässä on taustalla halu vähentää liikennekuolemia ja -loukkaantumisia.

    Täytyy olla tarkkana tuolla liikenteessä varsinkin alhaisilla rajoituksilla, joilla nopeus menee helposti yli 40 huomaamatta.

    Tiukat rajoitukset ovat varmaan aikatauluajossa oleville ammattikuskeille aluksi paha paikka ennenkuin konttorilla opitaan antamaan enemmän aikaa.

    Mielestäni kolmen kilometrin ylitysraja huomatuksen saamiseksi on tiukka. Siinä generoidaan töitä poliisille.

    Niin…. onhan tämä nopeusasia tietysti lievempi ongelma kuin maahanmuuttorikollisuus ja maa-alueiden siirtyminen vihamielisten vierasmaalaisten haltuun. Maahanmuutto (TM) sinänsä on ongelma, koska se johtanee
    turvallisen Suomen katoamiseen. Mutta kaipa eliitin on helpompi pistää pää pensaaseen ja kurittaa kantaväestöä.

  2. No nyt selvisi sekin, missä se uhkaavasti puhkuva, raivoaan pidättelevä ja etujaloillaan kuopiva TYÖVOIMAPULA korskahtelee: http://www.poliisi.fi

    Nykyisellä lainsäädännöllä ja sen sovelluksilla nimittäin tarvitaan ensivuoden alusta jokaiselle etniselle suomalaiselle oma lähipoliisi.
    Siinä se nököttää, poliisikoulun kiintiöpaikalla pikakurssin käyneenä, tummat silmät mustien kiharoitten alta vilkkuen, pamppu vasemmassa ja ohjekirja oikeassa kädessä, vieressä. Seuraa rakenteellista rasistia ja valvoo, ettei tämä hauku ajaessaan abdullahin kebabia kännykkäänsä, surffaa kotiin tultuaan rotutohtorin blogiin lukemaan vääriä mielipiteitä, arvostele ääneen hallituksen keskeneräisiä asioita joista ei saa puhua, eikä – herra paratkoon – aja Turun moottoritiellä kolmen tuntikilometrin ylinopeutta.

    Ei helvetti. Miten täältä pääsee pois…

  3. Onkin veikeää ajella cruise päällä, kun rollaattori piippaa, että peltipoliisi tulossa. Seuraavaksi luonnollinen temppu on tsekata rollaattorista, mikä on kyseisen tienpätkän nopeus. Jos näytössä lukee 100 kmh, niin pakko on laskea 80:een sakot välttääkseen. Jos lukee 80, vauhti pitää tiputtaa 60:een. Jos 60, tiputan 50:een. Sairasta, aivan sairasta. Toinen vaihtoehto olisi koko ajan muistaa, mikä nopeusrajoitus on, mutta se tuskin kolareita estää. Ainakaan itse ei ole tullut kolaroitua kuin joskus nuorena, ja koskaan en ennen peltipoliiseja ja cruisea ja alligaattoria ole näin paljon joutunut kyttäämään nopeutta. Riippuu tietty paljonko itse kukin kilsoja rullaa että paljonko tuo vituttaa ja vaikuttaakin, että kyseinen suunnitelma on tehty taas vähän ajavan porukan ehdoilla.

    Koska jokainen suomalainen kuuluu lukemattomiin vähemmistöihin, on vaarallista, että lakeja tiukennetaan aina sillä verukkeella, että eihän tämä koske kuin pientä vähemmistöä. Kun kuuluu esimerkiksi vähemmistöihin ”asuu maalla”, ”omistaa aseen”, ”käy töissä” ja ”autoilee”, onkin jo aika vaarallinen koijari tälle maalle.

  4. Ave,
    Vainoaminen ja totalitarismi ja kaikkea tätä hyysäävä puna-valpo eli stasi ovat nyt täällä ja vahvistuvat, ja vitutus kasvaa samassa tahdissa.
    Kai laitoitte merkille, miten rotutohtorilla nimittely on nyt sitten sallittu, ainakin joillekin vitun suvaitsevaisille…
    Aivan, parahin Lottovoittaja, olen samaa miettinyt 2 viime vuonna melko useasti. On perhe ja sukulaiset ja muutama hyvä, luotettava ystävä, ne pitävät minut täällä, ei todelaakaan enää mikään muu. Ehkä kun lapset häipyy kohta kotoa, taidan kanssa häipyä tästä vitun paskastaniasta.
    Tämä kaikki hyysätty paska on tämän säälittävän hra 69 vetämän tuho-hallituksen aikaansannosta kaikki tyynni. Viher-punikkien hiljainen vallankaappaus on tapahtunut aivan silmien edessä, mutta vittu minkäs voit, kun on puusilmät…
    Ja aivot on valunut muniin…
    Vituttaa taas tämä tasa-arvo niin, ettei veri kierrä…
    Parabellum.
    -P-

  5. Oletteko ikinä oleet tilanteessa jossa poliisiauto ajaa teidän perässä? Mihin katse kohdistui? a) tiehen, kuten aina b) nopeusmittariin c) takapeiliin. Yllätyssektori sekä b) että c) samaan aikaan. Tämä uudistus parantaa liikenneturvallisuutta a) miten?

  6. Ai tää onkin moderoitu. Höh. Miksi muuten Said saa kommentoida aivan vapaasti?!

  7. Voi jessus sentään.

    Kyllä on herroilla lähtenyt mopeedi lopullisesti vissiin rukkasesta.
    Uskokaa minun sanoneen että ehkä jo ensi vuonna, polliisiylijohtaja Taapero ehdottaa ajoneuvokohtaista nopeusvalvontalaitetta pakolliseksi.
    Perusteena on kaikille Kepun, Sdp:n, Virheitten ja Kokoomuksen äänestäjille tärkeä asia: ”Yleinen turvallisuus”.
    Sillä voidaan perustella ihan mitä vaan, millä voidaan peukaloruuvia kiristää ja tehdä VHM:n elämä vittumaiseksi.
    Ja kukako sen maksaa?
    Se on se sama kaveri joka maksoi sinun digiboksisi ja joka tulee maksamaan sinun Yle verosi.

    Katselin tuossa uutisista juttua EVA:n julkimojuhlista. Taitaa alamäki jyrkentyä kun huudetaan jo humanistejakin apuun.

  8. Lievää vainoharhaisuutta osoittaen vetäsen hatusta, että tämä on vain yksi loistavista, lisää tulee viellä, keksinnöistä joilla kartuttaa Octaviuksen lanseeraaman The Valtion Taikaseinää.

    Ovat ehkä huomanneet taikaseinänkin ehtyneen riihikuivasta. Lisäksi viellä kesälomien jälkeen (eli syksyllä) paukkuvat luvut taloudessa ja todellisen alamäen tulon…

  9. Octaviuksen kannattaisi mennä takaisin autokouluun niin ehkä muistaisi miten suuri etu jo vain 10 km/h alemmalla nopeudella voi olla onnettomuustilanteissa.

    Sama pätee kypäränkin käyttöön polkupyöräiltäessä.

  10. Näin se totalitarismi näemmä hiippailee meillekin, ”lisääntyneenä turvallisuutena”. Ajetaan oikeaa nopeutta, ajatellaan oikeita asioita, oikealta arvopohjalta ja reippaasti esitetään oikeat mielipiteet oikealla nimellä. Kenelläkään rehellisellä veronmaksajalla ei tätä vastaan varmaan ole mitään?

    Vaihtoehdot vähenevät koko ajan, joko on lähdettävä pakoon tai sitten noustava vastarintaan. Minä en halua mitään äärikontrolloitua yhteiskuntaa, jossa joudun verorahoillani tukemaan oman maani tuhoamista.

  11. Taksisuhari: aika helvetin monta kilometriä maaliskuussa kuivalla tiellä 80 km/h köröttäneenä ja huhtikuun sakeassa räntäsateessa 60 km/h sadankahdenkympin rajoitusalueella ajaneena voisin väittää, ettet tainnut ymmärtää tämän kirjoituksen ideaa.

    Toivon, että mietit sitä. Se kyllä avautuu ajatttelemalla.

    Pikku vinkki: mieti montako poliisihtv:tä menee keskiluokkaisten sakottamiseen. Vertaa sitä Suomen väkivalta- ja raiskausrikosten nousukäyrään ja mitä poliisihtv:tä siihen aiotaan uhrata.

    Mieti. Ajattele oikein ankarasti.

  12. Kolmen kilometrin toleranssi johtaa väkisinkin huomautusten kirjoittamiseen nykyistä paljon useammin. Autoilla, joissa ei ole vakionopeuden säädintä ja mittarit ovat kalibroimattomia, on vaikea ylläpitää tasaista 80 nopeutta tai vaikkapa 40. Ainoa pelivara löytyy nopeuden reilusta alentamisesta. Oletteko huomanneet, kuinka vaikea on noudattaa 30 kilometrin rajoitusta. Siinä mittari heilahtaa helposti yli 33 vaikka ei olisi mikään hurjastelijaluonne.

  13. Länsimaissa ei vielä ole keksitty ratkaisua alati kasvavan valtiokoneiston alati kasvavaan tarpeeseen kontrolloida ihmisten käyttäytymistä kaikilla mahdollisilla tavoilla.

    Suomi on tietyissä asioissa ääriesimerkki. Muualla ollaan taas edistyneempiä muissa asioissa. Esimerkiksi Britanniassa laki määrää kunnallisen jätehuollon tyhjentämään roska-astiat kahden viikon välein kierrätyksen edistämiseksi.

  14. ”Toivon, että mietit sitä. Se kyllä avautuu ajatttelemalla.”

    Kamerat antavat helpommin sakkoja. Ratsioissa annetaan enemmän sakkoja. Ei siinä sen kummempaa.

    ”Vertaa sitä Suomen väkivalta- ja raiskausrikosten nousukäyrään ja mitä poliisihtv:tä siihen aiotaan uhrata.”

    Kameroita on jo ainakin kaupungeissa kaikkialla. CCTV. Vartioiden määrän lisääminen helpottaisi myös.

  15. Tämä on juuri se kaikkein helpoin – ja samalla huonoin – tapa vaikuttaa liikenneturvallisuutta edistävästi. Nollatoleranssi ylinopeuksille sopisi ehkä joihinkin tiettyihin paikkoihin, kuten Helsingin keskustaan. Yksistään se ei kuitenkaan toimisi, vaan lisäksi pitäisi olla nollatoleranssi risteysten tukkimisille ja ERITYISESTI suojatiesääntöjen laiminlyönneille!

    Yleisesti ottaen nollatoleranssi moisen asian suhteen vain lisää nopeusmittariin tuijottamista ja vie siten huomiota tärkeämmistä asioista. Irtopisteiden keräilyähän tämäkin hanke on; kun oikeisiin ongelmiin ei ole puuttumiskeinoja, keksitään sitten jotain tällaista.

  16. Kävin tossa muutama viikko sitten ruottissa autoilemassa viikon päivät.

    Siellähän on suht hyvät päätiet kuten kaikki tietävät, leveitä ja ohitukset on suht liberaaleja, niissä ei paljon niuhoteta ja liikenne sujuu.

    Satuin vain ajamaan ~80% muualla kuin noilla mainioilla pääteillä. USA:ssa ja pitkin eurooppaa autoa ajaneena, voin todeta, että ruotsalaiset ovat kaikkein vähiten se kansa jonka kanssa haluaisin tuon sarjamuotoisen, arvokkaan yhteiskunnallisen assetin nimeltä tieverkko jakaa.

    Ensinnäkin, tuo reissu pisti ajattelemaan, että oliko Nina Mikkonen sittenkin oikeassa, että ruotsi on sammuva yhteiskunta? Muualla kun pääkaupunkialueella, autokanta on suht rapistunutta ja vanhaa.

    Vanhojen autojen lisäksi, ruotsissa on aivan liian matalat rajoitukset. Veikkaisin, että 20-30km/h siitä mitä pitäisi olla, 10-20 siitä mitä suomessa on ollut. En ole neljään vuoteen suomessa juuri autoillut joten aika lienee kullannut muistot.

    Matalat rajoitukset yhdistettynä tämän artikkelin aasinsiltaan on niiden noudattaminen. Tyypillinen Hanssson nimittäin ajaa saabillaan täsmälleen mitä taulussa ja mittarissa lukee. Tämä ei olisi ongelma, jos monen auton mittaritoleranssit eivät olisi neuvostoliiton peruja ja mielestäni aiheuttaa suuren oikeusturvaongelman jos tätä käytetään toistuvasti rangaistusten perusteena.

    Ruotsissa ei myöskään ole mikään ongelma, vaikka ajaisit sujuvasti 10-20km/h *alle* sen kyltin näyttämän rajoituksen. Keräät huolella ajan kanssa itsellesi mukavan hautaussaattueen joka etenee etanan vauhtia ja aiheuttelee luonnollisesti vaaratilanteita niille joille on jostain epätasa-arvoisesti siunaantunut tällä vuosituhannella valmistettu auto ja mahdollisuus ohittaa ja ajaa rajoitusten mukaan.

    Näitä ohittelijoita sitten tuomitaan meuhkaamalla hytissä ilmeikkäästi siten, että autossa näyttäisi olevan useampikin käsi ja jalkapari. Kaikki käsimerkit on myös sallittu.

    Ehkä vaarallisin liikkumismuoto on kevyt liikenne, sillä nämä punaisissa nissan microissaan ja muissa roskalaatikoissa kaistoja tukkivat ajavat toisinaan myös pientareella. Olisi mielenkiintoista nähdä tilastoja näistä onnettomuuksista.

    Veikkaan, että syyt alhaisiin nopeusrajoituksiin on ruotsissakin virkamiestasolla vallalla oleva epärealistinen teoria siitä, että maantieliikenne olisi mahdollista järjestää ilman kuolemantapauksia vuositasolla.

    Ruotsissa on myös paljon kameroita, sillä hyvässä yhteiskunnassa valtio valvoo ja pitää huolta ihmisistään. Kannattaa siis laittaa jakaus kuntoon ja vaikka henkilötunnus kyltillä kaulaan, että olet kuvausvalmis.

    Kuvattavaa on paljon koska ruotsin tieverkon yksi fundamentaalinen virhe on pääteiden nopeusrajoitukset liittymissä. Jokaisella alueella josta tie liittyy päätiehen, yleensä kiihdytyskaistalla, nopeus laskee 90:stä tai 110:stä 70km/h:iin. Tämä tarkoittaa sitä, että päätien liikenteestä tulee jatkuvaa lypsämistä ja vakionopeussäätimen käytöstä mahdotonta. Päästöt- ja riskit peräänajoista kasvaa. Huolimatta nopeuksien laskusta, moni ajaa ko alueet läpi normaalilla nopeudella, koska se ei tunnu ollenkaan vaaralliselta ja sakotettavaa riittää.

    Kaikki tämä sakotusinto tuntuu kuitenkin loogiselta kun muistaa, että suomessa rangaistusvaatimuksista kertyvä tuotto budjetoidaan valtion tuloarvioon jo ennen tilikautta. Valtio siis odottaa sinun tekevän osuutesi lakien rikkomisesta, olethan täyttänyt velvollisuutesi vuosittain?

    Ruotsi voisi rauhassa olla mitä on, mutta ikävä kyllä suomeen kopioidaan usein kansankodin uusimmat tuulahdukset vuoden parin viiveellä perustellen ”mutta kun ruotsissakin on”.

    Ehkä olisi perusteltua kuntaliitosten viimeistelyiden jälkeen harkita valtioliitosta ruotsin kanssa ennenkuin EU ehtii edelle. Samat säästöperusteet pätisivät siihenkin ja ruotsissa ollaan monessa edellä kuten mainitussa liikenteessä, maahanmuuttajissa ja niiden ongelmissa, puolustusvoimien alasajossa ja yhteiskunnan järkevien rakenteiden vähittäisessä sammuttelussa.

    Väestöltään liitto viimein täyttäisi Astridin toiveet olla vaihteeksi muutakin kuin päähänpotkittu vähemmistö.

  17. Niin, tämähän on se kultainen ajatus: ”taustalla halu vähentää liikennekuolemia”

    Mutta: vuoden 2008 toukokuussa kuolonkolareita oli 22 kpl. Arvatkaapas prosenttiosuus kuinka suuressa osassa oli syynä puhtaasti ylinopeus? Prosenttiosuus on pyöreä nolla. Kyllä, lue huulilta oikein hitaasti, n o l l a %. Toki oli sitten jokunen rattijuoppous + ylinopeus, mutta kumpikohan tässä mahtaa olla syynä, ettei vaan olisi ne promillet?

    Väitän, että kukaan normikuski jonka ajosuorite on keskiverto 20 000 km vuodessa ja joka tasaisen nätisti ajaa sellaista pientä normiylinopeutta 5-15 km/h eikä törttöile muuten liikenteessä ei aiheuta yhtään ainoata pahaa onnettomuutta koko ajouransa aikana johtuen tästä ylinopeudesta. Minä ajan kategorisesti tälläistä pikkuylinopeutta ihan koko ajan, enkä ole ikinä joutunut sen takia minkäänlaiseen vaaratilanteeseen. Joskus muuten toki -tekevälle sattuu- mutta ne ovat olleet arviointivirheitä eivätkä johtuneet nopeudesta.

  18. Liikenneturvallisuusasioista on käynnissä Lintu-tutkimusohjelma.
    Liikenneturvallisuuden pitkän aikavälin tutkimus- ja kehittämisohjelma LINTU on liikenne- ja viestintäministeriön, Tiehallinnon ja Ajoneuvohallintokeskuksen rahoittama tutkimusohjelma. Sen taustalla on valtioneuvoston hyväksymä liikenneturvallisuusvisio, jonka mukaan tieliikennejärjestelmä on suunniteltava siten, ettei kenenkään tarvitse kuolla eikä loukkaantua vakavasti liikenteessä.

    Tässä linkki ohjelman julkaisuihin:

    http://www.lintu.info/julkaisut.htm

    Löytyypä sieltä myös julkaisu ”Tehostetun kameravalvonnan ja alennetun puuttumiskynnyksen vaikutus liikenneturvallisuuteen (pdf; 0,8 Mt)”.

    http://www.lintu.info/PUUTTUMISKYNNYS.pdf

    TEOREEMA
    Jos poliisi lähtisi siviiliautolla seuraamaan ketä tahansa autoilijaa, niin ennen pitkää seurattu jäisi kiinni liikennerikkomuksesta puuttumiskynnyksen olessa alhaalla tai jos nollatoleranssia sovellettasiin.

    Eli köröttelemisiin 🙂

  19. Ave,
    Taksisuharille, kyllä Octavius ja muut täällä todella tajuamme, että 10 km/h nopeusero on kohtuullisen merkittävä jarrutusmatkoissa. Mutta, siis jos puhutaan nollatoleranssista tässä ylinopeusasiassa, ollaan aika oudoilla alueilla, aina tulee heti joko huomautus ja jatkossa sakko, stasi todella valvoo ja vainoaa meitä…
    Oletteko muuten nähneet paljon autoilevia somaleja tai muita mamuja…

    Eli kuten kehoitus kuului, kandee miettiä asian ydintä, oikein yrittää…

    Aivan, miksi se nolla-toleranssi ei ole esim. voimassa raiskaus-, puukotus-, ryöstö- ja muissa mamujen tekemissä rikoksissa, siis ULOS maasta, kun tekee paskaa. Ei tietenkään, koska eihän tällaisia ongelmia edes olekaan… olenhan vähän hölmö, kun tällaista edes uskallan ajatella…

    Alkaa ahdistaa oikeasti tämä VHM:ien vainoaminen tässä tulevassa paskastaniassa, mutta ei tänne tarvi jäädä loppuelämäksi vittuuntumaan, täältä toistaiseksi vielä pääsee pois… järjestelyt on alkaneet.
    Parabellum.
    -P-

  20. Tässä se tulee oikein hyvin esiin se supisuomalainen mentaliteetti- paska lentää tuulettimeen oikein kunnolla ja kovaa: työttömyys/lomautukset senkun kasvaa päivä päivältä, pakolOisia otetaan entistä enemmän kantaväestön ja veronmaksajien taakaksi ja niille perustetaan ”kotouttamiskeskuksia” sekä jaellaan diskorahaa yllin kyllin, valtion velka kasvaa kasvamistaan eikä kenelläkään meidän ”päättäjistämme” ole oikeastaan hitusenkaan ideaa siitä miten ja millä tavalla se joskus maksetaan takaisin (koska maksettava se takaisin on), nuorisomme on syrjäytynyt yhteiskunnasta ja sen menosta enemmän kuin koskaan ennen maamme historiassa, vanhusten hoito on enemmän kuin retuperällä, sananvapautta säädellään ihan yhtä samaan tahtiin ellei pahemminkin kuin silloin ennen Taistolaisten valtakauden aikana… ja mitä me keksimme kaiken tämän siunatun hulluuden keskellä?? Me keksimme sen että KAIKKEIN suurin vaara suomalaiselle yhteiskunnalle on tällä hetkellä ne autoilijat jotka ottavat ja päättävät ajaa kolme kilometriä tunnissa yli nopeusrajoituksen..!! No totta mooses- kuinka tyhmä ihminen oikeastaan osaa olla; ei ne kaikki mitä tuossa alussa luettelin ole se pahin vaara yhteiskunnassamme, vaan toden totta pahin tulevaisuuteemme vaikuttava seikka on piskuisen ylinopeutta ajavat henkilöt.
    Voi että kuinka ihminen tosiaan osaa olla hölmö, suoraan sanoen- ihan niinkuin se ei olisi itsestään selvää että kaaharit ne Suomen tulevaisuuden romuttavat, ei mikään muu.

    Ihan lopuksi tähän (ilman mitään sarkastisia kommentteja 🙂 ):
    pointti on se että meillä täällä pohjoosessa jostain ihmeen syystä ei haluta nähdä totuutta saatikka edes kuiskata siitä jollekin toiselle- se on ihan kuin joku valtava tabu josta ei missään nimessä saa puhua tai sitä ei saa tuoda julki; syytä tähän en ole itse vielä keksinyt, olen itse sellainen luonne joka puhuu heti kun on sanottavaa oli se sitten kuinka kaunista tai epämiellyttävää tahansa; ehkäpä Simpauttaja sanoi sen aikoinaan parhaiten: ”Te ihmiset olette muuten mukavia mutta teissä on se vika että te pelkäätte ajattelemista!” Eiköhän tuo kuvaa sitä valtaosaa suomalaisista, vai mitä mieltä olette?

  21. Pompeiukselle vielä:
    sanot asian aivan niinkuin se on, ihan naulan kantaan- miksi ei voi olla mamujen tekemille rikoksille (mitkä uskoisin olevan hieman pahempaa laatua kuin se 3 km/h ylinopeutta ajava VHM) nollatoleranssia? Siis ne pitää heittää aivan saman tien vidduun täältä jos tekee edes mitättömän rikoksen koska se todistaa sen että ko. loinen ei pysty elämään sivistyneen yhteiskunnan normien mukaan, piste.

    Tiesittekö muuten (ihan tässä yhdessä ja erikseen pitää nyt mainita) jos menette Ausseihin, sanotaan nyt vaikka Queensland’iin asumaan vaikkapa työviisumin tai jopa pysyväisoleskeluluvan turvin ja saatte sakon vaikkapa nyt ylinopeudesta; no niin, saitte sakon ja päätätte ettette maksa sitä tai sitten aivan yksinkertaisesti unohdatte maksaa sen (mikä VOI ihan tosissaan tapahtua, ihmisiä me kuitenkin ollaan 😉 ) niin Qld:n poliisilla ja sisäasiainministeriöllä on oikeus kumota teidän työ/oleskelulupanne ja siten potkia teidät ulos maasta saman tien- koska sakon maksamatta jättäminen on RIKOS ja rikollisia siellä päin maailmaa EI suvaita, piste.

    Ja arvata voitte miten käy Suomessa samanlaisessa tilanteessa esim. jostain Afrikan sarvesta tulleelle huippuosaajalle(TM) tai jollekin afgaani vuoristopaimenelle… aivan oikein- se saa jäädä tänne ja sitten se vielä saa korvauksia sille aiheutuneista psykologisista ongelmista jos ja kun Pasilan poikamme meni tivaamaan siltä sontasäkiltä sakkoa 🙂

  22. Poliisivaltiohan tästä maasta on hyvää vauhtia tulossa -järjen käyttö sakon uhalla kielletty. Ja mitä tekee suomalaiset? Hyväksyy hiljaa ja kiltisti niellen kaikki älyvapaat säädökset mistä muualla maailmassa nousisi maailmanotsikoihin pääseviä mellakoita ja mielenosoituksia! Onko Suomen kansa todellakin isommassa mittakaavassa niin nössöä porukkaa, ettei edes liikenneturvallisuutta loppujenlopuksi heikentävä nollatoleranssiajatus saa ihmisiä kerääntymään yhteen ja vaatimaan päättäjiltä järjenkäyttöä??? Voisi jo verrata esim. taliban-hallinnon alla eläviin musliminaisiin, jotka (HIEMAN rajatummissa oloissa) alistuvat kaikkeen.

    Ylinopeuksien nollatoleranssi-ideahan on lähtöihin poliisin johdosta, jossa mietittiin millä järjestää töitä kortistossa oleville/työttömyyuhan alaisille poliiseille – sillä ei ole ihan niin paljon tekemistä ns. liikenneturvallisuuden kanssa kuin näköjään luullaan. Jos poliisimies/nainen on yhtään omanarvonsatunteva, niin viihtyy varmasti mieluummin kortistossa kuin 3km/h ylittäviä nopeuksia kyttäämässä!


Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s

%d bloggers like this: